KUKA DIDASOFI?

Didakoa pyörittää oppimisen ja opettamisen innovaattori Didasofi, joka on pitkän linjan pedagogi, valmentaja, liiketoimintaosaaja sekä kysytty puhuja. Hänellä on laaja kokemus yritysmaailmasta ja liiketoiminnan eri osa-alueilta. Didasofin intohimo on pohtia parempaa oppimista ja opettamista. Mistä hyvä opetus koostuu? Kuinka kasvaa opettajana, johtajana, kouluttajana tai valmentajana, työntekijänä, esihenkilönä, myyjänä – tai ihmisenä ylipäänsä?

Hyvän opetuksen edellytyksenä on tietenkin pohtia ja ymmärtää laajasti myös hyvää oppimista. Mitä oppiminen on? Mitä laadukas oppiminen edellyttää? Voiko aina olla huippuoppija? Mitkä ovat oppimisen päämäärät ja tavoitteet? Miten oppiminen liittyy ihmisen muuhun toimintaan, kuten työelämään?

Didasofi on itsekin innokas uuden oppija ja seuraa aktiivisesti oppimiseen ja opettamiseen liittyviä ajankohtaisia asioita. Hän on toiminut opettajien mentorina ja organisaatioissa erilaisissa valmentavissa rooleissa. Hänellä on myös pitkä kokemus opettamisesta erilaisten oppijoiden parissa, muun muassa aikuiskoulutuksen kentällä, toisella asteella ja peruskoulussakin.

Didasofin tavoite on jatkuvasti kasvaa oppijana, opettajana ja ihmisenä.  Hän on opiskellut laajasti muun muassa taloustiedettä, kauppatieteitä, kasvatustieteitä, psykologiaa, filosofiaa, sosiaalipsykologiaa, erityispedagogiikkaa ja sosiologiaa.


Didasofi on ollut monessa mukana opetus- ja koulutustöiden lisäksi. Hän on mm. toiminut vastaavana kouluttajana sekä rekrytoinut ja kouluttanut lukuisia kouluttajia ja opettajia. Didasofi on ollut myös kehittämässä yritysten innovaatioita ja voittanut yhden innovaatiopalkinnonkin työstään. Lisäksi Didasofi on valmentanut useita eri kohderyhmiä, mm. yritysjohtoa ja korkeasti koulutettuja, itsereflektoinnissa sekä osaamisen ja oppimisen kehittämisessä. Didasofi on järjestänyt myös yliopistolla pedagogista kahvilaa, jossa ajatuksena on ollut pohtia parempaa oppimista ja opetusta. Didasofi on toiminut myös puhujana ja luennoijana erilaisissa tapahtumissa ja seminaareissa, kuten OPH:n Oppimisen foorumilla. Didasofin vahvuutena on aina ollut onnistuneiden projektien hallinta ja läpivienti innovatiivisella otteella.

Didasofin työskentelyn kulmakivet ovat rentous, ratkaisukeskeisyys ja asiantuntijuus. Kun työskennellään asiaan omistautuneena ja perehtyneenä mutta rennolla otteella sekä etsien juuri oikeat ratkaisut käsillä olevaan tilanteeseen, saadaan aikaan hyviä tuloksia!

Didasofi pohtii blogissaan laajasti oppimisen ja opettamisen ilmiöitä ja aiheita myös niiden reuna-alueilta. Blogissa pohdinta on hieman vapaamuotoisempaa, ja puolestaan Didasofin iltakoulussa on luvassa hieman teoreettisempia katsauksia aiheesta ja aiheen vierestä!

Uusimmat kirjoitukset Didasofin blogissa:

Lue ja innostu!

Tekoälyn hyödyistä ja haitoista oppimisen näkökulmasta on viime vuosina käyty vilkasta keskustelua. Eri medioissa on esitetty näkemyksiä sekä puolesta että vastaan. Verkkokeskusteluissa ja kommenttipalstoilla painottuu usein melko kriittinen suhtautuminen aiheeseen. Toisaalta tekoälystä puhutaan toisinaan ilman, että sitä määritellään tarkemmin.

Helsingin Sanomissa 3.9.2025 (https://www.hs.fi/suomi/art-2000011442996.html) oli juttu toivon vahvasta merkityksestä työelämässä. Aihe ei ole mitenkään uusi, mutta silti ajankohtainen. Työelämän murroksesta on puhuttu jo pitkään sekä siitä, millaista tulevaisuuden työelämä tulee olemaan tai sen tulisi olla. Etenkin nyt, kun globaaleja kriisejä...

Ota yhteyttä ja kutsu Didasofi kylään!

-Pohditaan yhdessä, kuinka oppia paremmin!

DIDAKO

p. 040-4741160

didako@didasofi.fi